Nowoczesny przemysł samochodowy to nie tylko stanowiska produkcyjne. Sektor ten wymaga zgodnej kooperacji specjalistów z różnych branż. Taki stan rzeczy wynika stąd, iż branża motoryzacyjna obejmuje właściwie wszystkie etapy cyklu produkcyjnego, począwszy od wytwarzania części do aut aż po dystrybucję i sprzedaż gotowych produktów. Dla specjalistów, z jakich obszarów możliwa jest praca w salonie samochodowym BMW? Dzięki przeczytaniu naszego tekstu dowiesz się, czy w oddziałach tej globalnej marki jest miejsce także dla Ciebie.

Praca w salonie samochodowym dla specjalistów w zakresie obsługi klienta

Choć może wydawać się to zaskakujące, to w dwudziestym pierwszym wieku mniejszym wyzwaniem jest wyprodukowanie samochodu, większym zaś – jego sprzedanie po odpowiedniej cenie. Wynika to między innymi z silnej konkurencji w tej gałęzi rynku. W efekcie wzrasta rola doradców sprzedaży samochodów – praca w salonie samochodowym na stanowisku sprzedażowym daje zatem szerokie możliwości rozwoju i jest perspektywiczna.

Typowe stanowiska w salonie samochodowym to między innymi:

  • doradca ds. sprzedaży aut osobowych – zadaniem pracownika jest reprezentowanie firmy oraz zadbanie o to, by zachęcić klienta do zakupu określonego produktu oraz sfinalizować transakcję. Ponieważ nowe samochody BMW to koszt nierzadko na poziomie kilkuset tysięcy złotych, rola doradcy podczas ostatecznego wyboru może być kluczowa. W związku z tym wymaga się od niego nie tylko świetnie rozwiniętych kompetencji miękkich, ale także – co jest równie istotne – dobrej znajomości branży motoryzacyjnej;
  • doradca serwisowy – jego zadaniem jest obsługa posprzedażowa klienta. Obejmuje ona między innymi wsparcie podczas procesu napraw gwarancyjnych, dbając o to, by cały proces przebiegał możliwie płynnie i bezproblemowo. Będąc pośrednikiem między serwisem a klientem, doradca serwisowy dba o jak najwyższą jakość dostarczanych usług.

Praca w salonie samochodowym na stanowiskach związanych z bezpośrednią obsługą klienta daje szerokie możliwości rozwoju. Ci spośród specjalistów, którzy wykazują się wysokimi wynikami sprzedażowymi oraz chęcią rozwoju, mogą liczyć na awans na stanowiska kierownicze oraz wysokie wynagrodzenie (płaca zasadnicza powiększona o premię przyznawaną za osiągane wyniki).

Nie tylko stanowiska sprzedażowe

Ci spośród fanów motoryzacji, którzy niezbyt pewnie czują się w pracy z klientem, mogą szukać zatrudnienia na stanowiskach technicznych. Technik samochodowy jest pracownikiem, który zajmuje się diagnostyką oraz przeglądem pojazdów, a jeśli pojawi się taka konieczność – także ich naprawą.

Praca na tym stanowisku wymaga solidnej wiedzy technicznej oraz umiejętności konserwacyjno-diagnostycznych w zakresie podwozia, silnika, skrzyni biegów w autach z oprogramowaniem elektronicznym. Oczywiście, w tego typu pracy umiejętności interpersonalne także są ważne. Codzienna praca na stanowisku technika także wymaga współpracy z innymi pracownikami BMW oraz klientami.

Więcej informacji na temat aktualnych ofert zatrudnienia w oddziałach BMW można znaleźć na stronie internetowej: https://www.praca-dealerbmw.pl/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

s

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close